Szwedzki gigant meblowy IKEA stale ewoluuje i rozwija swoją ofertę dla klientów. Jeszcze w tym roku otworzy sklep w centrum Wiednia w Austrii. I nie tylko jego lokalizacja odbiega od wyobrażeń większości o IKEA. Sklep nie będzie miał parkingu, ponieważ firma dostosowuje się do koncepcji miast przyszłości, w których jest więcej ludzi, ale mniej samochodów. Qmatic został wybrany partnerem tego przedsięwzięcia i jest dumny z powierzonej mu misji stworzenia nowatorskiej Podróży Klienta.
IKEA Westbahnhof będzie się mieścić w siedmiopiętrowym budynku w wiedeńskiej dzielnicy handlowej, z zielonymi fasadami i parkiem na dachu, w którym rośnie łącznie 160 drzew. Dzięki temu budynek będzie nie tylko chłodny, ale także poprawi jakość powietrza w jego otoczeniu. W przeciwieństwie do klasycznych sklepów IKEA typu „blue box”, sklep w centrum miasta będzie często jednym z wielu przystanków w ciągu dnia spędzonego w centrum miasta, a wizyty mogą być krótsze i spontaniczne. Koncepcja jest tak pomyślana, aby łatwe było wchodzenie i wychodzenie, niezależnie od tego, czy wizyta jest związana z zakupami, korzystaniem z restauracji, zatrzymaniem w hostelu(!), czy po prostu oglądaniem ekspozycji.
Ponieważ IKEA Westbahnhof jest skierowana do klientów przybywających pieszo, rowerem lub transportem publicznym, odwiedzający będą mogli zobaczyć w sklepie wszystkie rodzaje produktów IKEA, ale nie będą mogli bezpośrednio kupić w nim mebli czy innych większych produktów. Można je będzie zamówić i wysłać z nowego centrum logistycznego, a ich dostawa nastąpi w ciągu 24 godzin. Zamówienia można łatwo składać w aplikacji IKEA, ale będzie można je również składać na miejscu i tu właśnie wkracza Qmatic.
„Chcemy, aby było to bardzo przystępne dla klienta” – powiedziała Sabine Kleinhagauer, Business Developer for Customer Convenience and Services – „W pierwszej kolejności powinien on być w stanie sam złożyć zamówienie, ale jeśli zechce z kimś porozmawiać, znalezienie pracownika powinno być łatwe.”
Klient zainteresowany bardziej złożonymi zamówieniami, takimi jak kuchnia lub system szaf, prawdopodobnie będzie chciał porozmawiać z doradcą i w tym celu skorzysta z recepcji dostępnej na każdym piętrze, obsługiwanej przez Qmatic Orchestra i Concierge. Bilet – fizyczny lub mobilny, wysłany na telefon komórkowy klienta – i czytelne powiadomienia pozwolą mu na swobodne poruszanie się po przestrzeni sklepu, bez konieczności czekania w tradycyjnej kolejce.
Źródło: https://www.qmatic.com/meet-qmatic/news/qmatic-handles-the-customer-journey-at-futuristic-ikea-store