Detaliści skupili się głownie na Millenialsach, zapominając o nowej generacji kupujących nazwanych „Gen Z” (nastolatkach). Można ich określić młodszymi Millenialsami, jednakże są na swój sposób wyjątkowi. Wdrażając odpowiednie strategie można zachęcić ich do powrotu do sklepu:
Angażować się na social media
Oferować bezpłatną dostawę i wygodne warunki zwrotów
Dostarczać unikalnych i spersonalizowanych doświadczeń
Dostosowywać poziom cen do ich możliwości zakupowych
Wspierać i odnosić się do ich wartości
Jako prawdziwi naczelni w świecie cyfrowym, nie tylko są świeżym obrazem przyszłych pokoleń, to właśnie od nich starsze pokolenia będą czerpać wiedzę, jeśli chodzi o najnowsze technologie. Pokolenie Z jest tym, które dorastało w świecie cyfrowym, gdzie wszystko jest dostępne od kliknięcia myszy, a social media i korespondowanie za pomocą SMS wygrywa z konwersacjami face-to-face.
Nie stawiaj na lojalność nastolatków
Ernst&Young przeprowadził ankietę wśród 400 nastolatków pytając o ich preferencje związane z ofertami i programami lojalnościowymi. Oto najważniejsze wnioski:
80% nastolatków twierdzi, że bezpłatna dostawa jest dla nich ważna
77% chce otrzymywać specjalne rabaty i zniżki
50% woli elastyczną politykę zwrotu towarów
38% próbuje korzystać z kuponów i nagród podczas zakupów
29% dołącza do programów lojalnościowych sklepu, w którym regularnie kupuje
Jedno jest pewne – nastolatki są lojalne trendom i stylom, nie markom (według Jeffa Simpsona, Dyrektora Deloitte Consulting). Strategia przyjęta wobec Millenialsów nie będzie odpowiednia dla pokolenia Z.