Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów w różnych kanałach sprzedaży

Wśród klientów nieustannie wzrasta popularność cyfrowych kanałów sprzedaży. Świadomość tego faktu i podążanie detalistów za zmieniającym się środowiskiem zakupowym jest wręcz konieczne dla podejmowania właściwych przedsięwzięć.

Podczas gdy doświadczenia jakich klienci doznają w tradycyjnym kanale sprzedaży nadal dominują, nie można zaprzeczyć potęgi e-commerce w przestrzeni handlowej. Co roku zakupy online stają się coraz bardziej popularne i wzrasta ich znaczenie w ogólnym poziomie zadowolenia klientów aktywnych w obu przestrzeniach sprzedaży detalicznej.

Obroty generowane przez tradycyjne sklepy mogą nadal stanowić 90 procent całej sprzedaży detalicznej, co nie zmienia faktu, że ludzie bardzo lubią robić zakupy online. Jeszcze lepiej, gdy te dwa kanały są połączone. Możliwość zakupu produktów online i odbioru w sklepie jest niezwykle pociągająca, podobnie jak inne podobne scenariusze, takie jak kupowanie w sklepie i wysyłanie przedmiotów na adres domowy.

Pytanie brzmi: jak połączyć te dwa odrębne doświadczenia dla swoich klientów? Jak dostarczyć to co najlepsze z obu światów, ale w sposób, który zadowoli wszystkich?

Właściwe dane to podstawa

Zanim cokolwiek zrobisz, musisz mieć solidny i niezawodny system gromadzenia istotnych dla Ciebie danych. Nigdy nie dowiesz się, jak sprostać oczekiwaniom swoich klientów, jeśli nie masz informacji, które pomogą w opracowaniu stosownych działań/ kampanii.

Realne dane zasadniczo powinny stanowić fundament wszystkich decyzji i działań. Połączenie fizycznych doświadczeń w sklepie z doświadczeniami online jest zdecydowanie aspektem nad którym warto się mocniej pochylić.  Musisz mieć pewność, że budujesz odpowiednie rodzaje interaktywności – w szczególności takie, które będą skutecznie angażowały klientów.

Udoskonal istniejące rozwiązania

Na początek, można wprowadzić proste ulepszenia aktualnej oferty. Świetnym przykładem są zakupy online z możliwością odbioru w sklepie. Czemu? Ponieważ daje to klientom możliwość skorzystania z  dodatkowej usługi.

Może masz wdrożony program lojalnościowy? Możesz go ulepszyć umożliwiając klientom zdobywanie punktów, zarówno za zakupy w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym, a także umożliwić im skorzystanie z dodatkowych bonusów.

Zaimplementuj nowe technologie

Odkąd coraz częściej przeplata się świat sprzedaży online z fizycznym handlem detalicznym, pojawiło się wiele nowych technologii, które ułatwiają tę wymianę.

Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić przy wsparciu nowych technologii. Można na przykład poprawić bezpieczeństwo w sklepie, identyfikując obszary o dużym natężeniu ruchu i obszary problematyczne. Innym przykładem jest wysłanie promocji i alertów na urządzenia mobilne lub ich wyświetlanie kiedy klienci poruszają się w określonych obszarach.

Wdrożenie niektórych z najnowszych technologii cyfrowych jest wręcz konieczne dla przetrwania w dzisiejszym środowisku handlu detalicznego. Na świecie jest ponad 2,5 miliarda użytkowników smartfonów, a liczba ta stale rośnie. Choć telefon komórkowy dominuje w rynku online i cyfrowego marketingu, to komputery stacjonarne nadal istnieją.

Chodzi o to, że ludzie nieustannie zwracają się ku platformom internetowym i cyfrowym, co naturalnie wpływa na sposób, w jaki doświadczają otaczającego ich świata. Należy mieć tego świadomość i uwzględnić w planowanych przedsięwzięciach, aby nie pozostać w tyle za konkurencją.