Funkcje RetailNext – Traffic, demografia i konwersja
Najbardziej podstawową funkcją platformy analitycznej RetailNext niewątpliwie jest Traffic. W prostych słowach jest to narzędzie liczące klientów, którzy pojawiają się w polu widzenia kamery. Najczęściej kamery montowane są przy wejściu – w ten sposób bardzo łatwo jest monitorować liczbę klientów wchodzących do sklepu lub centrum handlowego. Dobrym rozwiązaniem jest również zainstalowanie kamery tak, aby obejmowała ona obszar przed sklepem, dzięki czemu można uzyskać informację, jaka część osób z tych, która przeszła obok weszła do środka. Pozwoli to zweryfikować skuteczność reklam, witryny i oznakowania sklepu.
Traffic nie tylko liczy klientów, ale także sortuje uzyskane dane tworząc kompleksowy raport dotyczący największej i najmniejszej liczby klientów w poszczególne dni i godziny. Dokładając do tego również dane dotyczące zmian w ruchu ze względu na pogodę, można układać grafik dla personelu w najbardziej optymalny sposób. Mądre wykorzystanie zasobów stanowi, bowiem klucz do wysokich obrotów firmy.
Możliwości tego inteligentnego narzędzia na tym się nie kończą.
Kolejną bardzo przydatną funkcją, która jest ściśle połączona z opcją liczenia klientów, jest tzw. demografia. Służy ona do rozpoznawania wieku i płci klientów pojawiających się w sklepie. Ta absolutnie kluczowa wiedza, w zakresie prowadzenia odnoszącego sukces biznesu, pozwala na właściwy dobór oferowanego w danej lokalizacji produktu oraz na tworzenie coraz to bardziej spersonalizowanej oferty. Wspomniana wcześniej funkcja monitoringu również łączy się z demografią – oczywistym jest, że lepszy niż zwykły system nadzoru jest taki, który rozpoznaje wiek i płeć potencjalnego przestępcy znajdującego się w polu widzenia kamery.
Konwersja
Ostatnią z trzech podstawowych funkcji RetailNext jest konwersja. Jest to miara, która pozwala określić ile transakcji przypada na jednego klienta odwiedzającego sklep. Nic dziwnego, że te trzy miary – traffic, demografia i konwersja – stanowią o kompletności otrzymywanych danych. Siła tych wydawałoby się prostych pomiarów leży w ich integralności – wiemy bowiem ilu klientów mijających sklep wchodzi do środka oraz jaka jest ich dokładna liczba, znamy ich płeć i wiek oraz potrafimy określić skuteczność strategii marketingowych, a także liczbę transakcji przypadających na jednego klienta. W perspektywie czasu te informacje pozwalają na uzyskanie naprawdę kompleksowych danych, które przy jednoczesnej właściwej interpretacji prowadzą do zwiększenia obrotów. O analizie danych zbieranych przez RetailNext będzie można dowiedzieć się przy okazji kolejnej publikacji dotyczącej zarządzania procesami biznesowymi Six Sigma.