Jednym z największych wyzwań stojących przed tradycyjnymi sklepami detalicznymi jest budowanie długoterminowych relacji z klientami. Zamiast przyciągać klientów do jednorazowych zakupów i incydentalnego zaspokajania potrzeb, warto zastanowić się, co zrobić aby klienci stali się lojalni i stale wracali do twojego sklepu.
Przy odrobinie kreatywnego myślenia i konsekwentnym, codziennym wysiłku, możesz wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersję klientów.
Można mieć wątpliwości czy inwestycja jest naprawdę warta swojej ceny. Niewątpliwie wymaga poświęcenia czasu i pieniędzy, więc od razu nasuwa się pytanie „co za to będę mieć”?
To tylko niektóre z korzyści:
- Wzrost zyskowności. Klient, który wielokrotnie odwiedza Twój sklep, naturalnie dostarczy więcej pieniędzy niż ten, który odwiedzi go tylko jednorazowo. Włożenie trochę dodatkowego wysiłku, aby poprawić twoje relacje z klientami, z pewnością przełoży się na wzrost przychodów.
- Zminimalizowanie niepożądanych efektów działań konkurencji (zwłaszcza online). Stale jesteś narażony na zagrożenia ze strony innych sprzedawców – szczególnie sklepy internetowe, które często oferują niższe ceny za te same produkty. Długoterminowe relacje niewątpliwie utrudnią konkurencji „werbowanie” klientów, gdyż mając dotychczasowe pozytywne doświadczenia z przyzwyczajenia klienci wrócą do Ciebie.
- Oszczędność. Powszechnie uznaje się, że koszt utrzymania dotychczasowego klienta jest niższy niż koszt nabycia nowego. W związku z tym, odpowiednia strategia ukierunkowana na budowanie długoterminowych relacji może zaoszczędzić dużo pieniędzy w dłuższej perspektywie czasowej.
- Reputacja. Klienci, którzy znają i doceniają Twoją markę, prawdopodobnie będą rozpowszechniać informacje o niej, przekonując znajomych i członków rodziny, aby stali się również klientami (poszerzając tym samym grono Twoich klientów).