Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

Analizy demograficzne. Pokolenie „Millenials”

Co tak naprawdę mówią nam analizy demograficzne?

Pokolenie młodych klientów (ang. Millennials – ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem życia) jest grupą, która około 2020 roku będzie stanowić znaczącą większość wszystkich konsumentów. Mając to na uwadze warto zastanowić się jakie kanały marketingowe będą najskuteczniejsze w komunikacji z nową generacją kupujących.

Wszystkie pokolenia konsumentów na przestrzeni lat, dokonywały zakupów w oparciu o technologie i marketing odpowiadające ich generacji. Dlatego też nie ma niespodzianki w tym, że obecnie na popularności zyskują zakupy internetowe, a strategie uprawiania marketingu poprzez reklamy drukowane oraz promocje dostępne w lokalach powoli stają się przeżytkiem. Również „dobry produkt w dobrej cenie” przestaje wystarczać do osiągania zadowalających obrotów, ponieważ młode pokolenia znacznie bardziej cenią sobie popularność marek, z którymi kontakt mają na bieżąco przez Facebooka, Twittera czy Instagram. Im więcej polubień czy udostępnień, tym lepiej.

Nowocześni konsumenci są również bardzo wymagający jeśli chodzi o indywidualną formę ofert – te wystosowane bezpośrednio do użytkownika, na których widnieje jego imię, są coraz skuteczniejsze. Na tym jednak wymagania klientów młodego pokolenia się nie kończą – ich potrzeba bycia docenionym przez markę sięga na tyle daleko, że aż 59% ankietowanych biorących udział w badaniu amerykańskiej firmy TimeTrade powiedziało, że z chęcią skorzystałoby z usługi umawiania się na zakupy ze sklepem na daną godzinę, w konkretny dzień.

Tak duża potrzeba indywidualnej uwagi bierze się z ogromnej konkurencyjności rynku i świadomości konsumenckiej. Młodzież lepiej niż pozostałe pokolenia, niemające często takiej łatwości odnajdywania się w internecie, rozumie wyścig jaki prowadzą między sobą firmy o ich zaufanie i lojalność. Z pomocą wobec problemów nowoczesności przychodzą na szczęście narzędzia Big Data, które pomimo analiz prowadzonych na dużych grupach ludzi, świetnie sprawdzają się w przekształcaniu ogromnych ilości danych w spersonalizowane oferty.