Badanie Northwestern University dotyczące typów osobowości rzuca nowe światło na wykorzystanie wiedzy o osobowości do lepszego zrozumienia zachowań ludzi.
Nowe badanie z Northwestern University opiera się na odpowiedziach ponad 1,5 miliona osób ankietowych na całym świecie. Naukowcy wyróżnili cztery nowe typy osobowości:
- przeciętny (average),
- zdystansowany (reserved),
- egocentryczny (self-centered).
- uznawany za wzór (role model),
oraz sformułowali wniosek, że osobowość zmienia się wraz z upływem czasu. To rzeczywiście ma sens. Zachowania ludzi jako nastolatków są bardzo różne w porównaniu do ich zachowań 20-30 lat później jako osób bardziej dojrzałych.
W kontekście rozwiązań Customer Journey Management nasuwa się pytanie: czy można wykorzystać profil osobowości dla zapewnienia lepszej podróży klienta? Obecny Standard dokonuje segmentacji na podstawie zachowań i danych demograficznych, aby przedstawić bardziej dokładne mapy podróży klientów. Ale czy osobowość może być lepszym pryzmatem przez który warto przyjrzeć się temu zagadnieniu czy może raczej będzie dodatkowym elementem, kryterium w segmentacji?
Jeśli interesuje Cię profilowanie klientów, zachęcamy do zapoznania się z opracowaniem przygotowanym na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 2000 osób. Przedstawiono w nim 5 głównych profili klientów sektora detalicznego i ich potrzeby. Z lektury dowiesz się także jak budować wspaniałe doświadczenia klientów rozpoznając ich profile charakterologiczne.